понеделник, 20 декември 2010 г.

Абе вие наред ли сте?!

Не, сериозно питам. Вие наред ли сте?! Или подсъзнателно се мразите до такава степен, че се оставяте на такава културна, духовна и морална деградация?! И въобще днешното младо поколение има ли някакви интереси по-различни от това да ядат, пият, е*бат и т.н? Всъщност това не са и интереси. Превръщаме човешките си нужди в някакви привилегии, които не са нужни никому. И като цяло се интересуваме само от най-най-повърхностните неща в живота. И още по-лошо - подиграваме се и отричаме всичко по-различно от тези ни "разбирания". Ще дам един пример от днес в училище:
Последен, седми час - история. Учителката бе поставила задача на трима ученици да научат дадени точки от днешния урок и да ги преподадът на класа. И така... първо единия, след това втория и накрая дойде реда на третия ученик, който и лично според мен разказваше най-добре. И ето от какво наистина се възмутих и подразних иключително много. Може би около 90% от класа не прояви и най-малък интерес относно материяла, който се разказваше. И не само това, повечето от тях не проявиха и минималното уважение към съученикът си, който се бе потрудил да научи въпросната част от урока, което не е лесно занимание. Никак, уроците по история в XI клас не са никак прости и изискват внимание и разбиране. Е, човекът си бе скъсал з*дника от учене, но разбира се кой би се интересувал от това. Кой по дяволите би се интересувал от нещо, развиващо се по-надалеч от собственият му нос. И да допълня - класът ни не е малък и да се изправиш пред толкова хора и да разказваш каквото и да било не е никак лесно. Знам, защото и аз съм го изпитвал. А най-гадно е, когато въпреки твоите усилия да обогатиш поне малко и без това кухите ти съученици, те не проявяват и най-малкото уважение към теб и труда, който си положил. Е на това му викам да отхапеш ръката, която те храни. Ти се опитваш да ги научиш нещо, което все пак би ги извисило поне малко духовно, а те буквално ни е*ават майката с отношението си.
Но разбира се, това бе просто един от многото конкретни примери за това, че не само не се интересуваме от нищо по-висше от стомаха и половите ни органи, ами и не можем да проявим някакво уважение помежду си. И после защо цялата ни държава била на такова дереже. Ами то от там се започва. Когато даден човек няма изргадена ценностна система, не очаквайте той в бъдеще да се развива по какъвто и да било начин...
Та така... Радвам се, че успях да излея своето възмущение от всичко това на тези редове, а не да отида да се напия и сбия с някой, например. Благодарен съм на тези, които разбраха за какво става дума в този ми мисловен лабиринт. И съм признателен на тези, които подкрепят мнението ми. А за несъгласните - ще се радвам да чуя и тях. x)

1 коментар:

  1. Прав си донякъде, и аз понякога не слушам,но по две причини 1-вата е ,че когато аз изнасям някакъв проект към мен не проявяват уважение,следователно защо и аз да ги уважавам другата причина,поради която аз не слушам,е че повечето от това,което учим са пълни измишльотини и въобще не си заслушава целия тоя стрес и хвърляне на усилия за учене на нещо,което не ни трябва.
    Но иначе да тези хора,за които ховориш,наистина не им дреме за нищо,не проявяват никакво уважение и са доста деградирали.

    ОтговорИзтриване